Het deelscooterbedrijf Check, dat 50 nieuwe deelscooters in Diemen mag plaatsen, probeert op een aantal manieren klachten over verkeerd geparkeerde scooters en andere problemen te voorkomen. ‘’We zijn ons terdege bewust van het feit dat deelscooters gebruik maken van de publieke ruimte en voeren dan ook zeker actief beleid tegen verkeerd parkeren,’’ zegt marketingmanager Anouk tegen diemerkrant.nl. Een verkeerd geparkeerde scooter wordt altijd zo snel mogelijk verwijderd om verdere overlast te voorkomen. Het Support team van Check neemt contact op met de laatste gebruiker van de verkeerd geparkeerde scooter en deze ontvangt een waarschuwing en eventueel een boete. Na drie waarschuwingen wordt de gebruiker tijdelijk van het platform verwijderd. Verder is in de app een parkeercheck ingebouwd waarmee gebruikers een verkeerd geparkeerde scooter kunnen melden. Dat kan ook via de website https://ridecheck.app/support. Het supportteam van Check 24/7 bereikbaar om mensen te helpen met vragen of klachten. Tenslotte ontvangen de gebruikers via verschillende kanalen berichten met tips over netjes parkeren en het belang van netjes parkeren