De marktondernemers en bewoners die de Ombudsman woensdag sprak op de DiemerMarkt waren overwegend positief over de gemeente Diemen. ‘’Een marktondernemer vertelde ons dat de gemeente Diemen goed meedenkt met de ondernemers, dit in tegenstelling tot andere gemeenten waar de nadruk wordt gelegd op handhaving van regels. Het was ook mooi om te zien dat de wethouder zelf een rondje over de markt liep. Dat doet hij wel vaker zegt hij en veel marktondernemers kennen hem ook. De gemeente erkent de belangrijke sociale functie van de markt en ziet die ook als een belangrijk onderdeel van de stad, zo vertelde een marktondernemer. Toen er een keer problemen met de stroomaansluiting waren had de gemeente dit probleem binnen enkele weken opgelost, zonder dat er kosten of bureaucratische procedures aan te pas kwamen,’’ meldt de Ombudsman Metropool Amsterdam die ook Diemen voor zijn rekening neemt. ‘’Een bewoner vertelde ons hoe de gemeente hem voortvarend had geholpen toen hij met spoed zijn rijbewijs moest verlengen. De volgende dag kon hij zijn rijbewijs al ophalen. Er was ook één kritisch geluid. Een bewoonster vond de groencontainers te hoog, met name voor bejaarden. Maar daarover had ze nog niet geklaagd bij de gemeente. We hebben haar geadviseerd om dat eerst te doen.’’